K čemu je posilující dávka dobrá?

Chcete posilující dávku?
Spikevax, Corminaty, Vaxzevria: Kdy můžu dostat první posilující dávku?

Mohou ji dostat i děti od 5 do 11 let, které dostaly poslední očkování před 6 měsíci.
Posilující dávka je zdarma.
Je na vás, jestli ji chcete, nebo ne.
Můžete se o tom poradit s vaším lékařem.
Posilující dávku lékaři doporučují:
- pokud je vám 60 let a víc,
- pokud máte poruchu imunity,
- pokud máte dlouhodobé onemocnění,
- pokud jste zdravotník,
- pokud jste pracovník v zařízení sociální péče,
- pokud chcete větší ochranu proti koronaviru.
Chci posilující dávku. Jak na to?
Máte tři možnosti:
- Domluvte se se svým praktickým lékařem.
- Nebo se objednejte přes internet na očkovací místo.
- Nebo zavolejte na číslo 1221. To je linka, kde se můžete poradit, jak se na očkování objednat.
Janssen: Kdy můžu dostat první posilující dávku?
První posilující dávku můžete dostat,
když je vám víc než 12 let
a zároveň jste poslední dávku očkování dostali před 2 měsíci nebo delší dobou.
Posilující dávka je zdarma.
Je na vás, jestli ji chcete, nebo ne.
Můžete se o tom poradit s vaším lékařem.
Posilující dávku lékaři doporučují:
- pokud je vám 60 let a víc,
- pokud máte poruchu imunity,
- pokud máte dlouhodobé onemocnění,
- pokud jste zdravotník,
- pokud jste pracovník v zařízení sociální péče,
- pokud chcete větší ochranu proti koronaviru.
Chci první posilující dávku. Jak na to?
Máte tři možnosti:
- Domluvte se se svým praktickým lékařem.
- Nebo se objednejte přes internet na očkovací místo.
- Nebo zavolejte na číslo 1221. To je linka, kde se můžete poradit, jak se na očkování objednat.
Kdy můžu dostat druhou posilující dávku?
Druhou posilující dávku můžete dostat,
když je vám víc než 12 let
a zároveň jste poslední dávku očkování dostali před 3 měsíci nebo delší dobou.
Posilující dávka je zdarma.
Je na vás, jestli ji chcete, nebo ne.
Můžete se o tom poradit s vaším lékařem.
Druhou posilující dávku lékaři doporučují:
- pokud je vám 60 let a víc,
- pokud máte poruchu imunity,
- pokud máte dlouhodobé onemocnění,
- pokud jste zdravotník,
- pokud jste pracovník v zařízení sociální péče,
- pokud chcete větší ochranu proti koronaviru.
Chci druhou posilující dávku. Jak na to?
Domluvte se se svým praktickým lékařem.
Nebo se objednejte přes internet na očkovací místo.
Také jsou očkovací místa, kde to jde bez objednání. Stačí přijít a dostanu očkování.
Nebo zavolejte na číslo 1221. To je linka, kde se můžete poradit, jak se na očkování objednat.
Slovníček
Koronavirus
Koronavirus je virus.
Je velmi maličký a velmi lehký.
Vypadá jako na obrázku, ale nemůžeme ho vidět.

Jsou různé druhy koronavirů.
Koronavirus, který se jmenuje SARS-CoV-2,
způsobuje nemoc COVID-19.
Vakcína
Při očkování dostanu injekci, ve které je vakcína.
Tělo si díky vakcíně vytvoří protilátky.
Protilátky umí s nemocí bojovat.
Vakcíny vyrábí různé firmy.
V České republice se na posilující dávku používají vakcíny od firmy Pfizer a
Moderna.
Dostanou je i lidé, kteří měli základní očkování vakcínou od jiné firmy.
| Jméno vakcíny | Jméno firmy, která vakcínu vyrábí |
|---|---|
| Corminaty | Pfizer |
| Spikevax | Moderna |
| Vaxzevria | AstraZeneca |
| Janssen | Johnson&Johnson |
Varianty koronavirů
Koronavirus se časem mění.
Říkáme, že má nové varianty.
Například omikron je nová varianta.
Je to pořád koronavirus, ale může mít trochu jiné příznaky.
Nebo člověka rychleji nakazí. Očkování pomáhá také proti novým variantám
koronaviru.