Kontakty na ombudsmany v jednotlivých nemocnicích najdete přímo na webových stránkách konkrétní nemocnice. K vyhledání konkrétní nemocnice můžete využít třeba Mapu zdravotní péče. Užitečným rozcestníkem je i kategorie Zdravotnická zařízení, kde jsou vyjmenovány všechny nemocnice, jejichž zřizovatelem je Ministerstvo zdravotnictví České republiky.
Pacientský ombudsman – ochránce práv pacientů
V České republice hraje nemocniční ombudsman významnou roli v zajišťování práv pacientů a kvality a bezpečí poskytované péče. Je mediátorem, působí jako prostředník mezi pacienty a zdravotníky a pomáhá řešit krizové situace, stížnosti a neshody týkající se poskytované zdravotní péče přímo pacientům či jejich osobám blízkým. Jeho úkolem je zajistit mezi pacienty a zdravotníky transparentní a konstruktivní komunikaci a tím zajistit vzájemný respekt. Veškeré podněty pacientů slouží nemocnicím jako důležitá zpětná vazba k zlepšování jejich činnosti.
