Technické informace o aplikaci EZKarta
1. Jak se liší EZKarta od Tečky?
EZ karta bude na rozdíl od Tečky obsahovat další elektronické funkce a bude se jednat o plnohodnotnou eHealth aplikaci resortu zdravotnictví, která postupně občanům nabídne nové elektronické funkce. Dříve jednoúčelová aplikace Tečka se tedy změní v šířeji pojatou aplikaci, EZkartu, která bude tvořit bránu k novým službám elektronizace zdravotnictví (zpočátku zejména centrálním) a stane se digitálním komunikačním kanálem mezi resortem zdravotnictví a občany.
2. Je aplikace EZKarta dostupná jak pro Android, tak i iOS?
Ano, aplikace bude dostupná pro obě platformy.
3. Je aplikace EZKarta dostupná i pro starší verze operačních systémů?
Ano, aplikaci bude možné spustit i na starších platformách, je však doporučeno, aby uživatelé zařízení s operačním systémem Android používali minimálně verzí 8 a vyšší a uživatelé zařízení Apple verzi iOS 15 a vyšší.
4. Musím si nainstalovat novou aplikaci EZKarta, nebo stačí aktualizace Tečky?
Bude stačit aktualizovat stávající verzi aplikace Tečka, automaticky dojde po stažení k následnému přejmenování a rozšíření o nové funkce. Navíc bude možné vyhledávat aplikaci v Apple Store a Google Play jak pod starým názvem Tečka, tak pod novým názvem EZKarta. Vždy se najde nové verze aplikace EZKarta.
5. Jak najdu aplikaci EZKarta na Google Play a App Store?
Jak pod starým názvem Tečka, tak pod novým EZKarta.
6. Kde najdu návod na přihlášení do aplikace EZKarta?
Návod naleznete na https://www.nzip.cz/ezkarta.
7. Mohu pro přihlášení do EZKarty použít stejný PIN, který jsem používal pro přihlášení do Tečky?
PIN si vždy nastavuje uživatel znova při instalaci a může použít jakýkoli PIN.
8. Co mám dělat, když si nepamatuji původní 6místný PIN? Jak mohu pokračovat?
Je nutné si přeinstalovat aplikaci a znova se přihlásit.
9. Jak mohu změnit původní 6místní PIN?
V aplikaci v nastavení vpravo nahoře vybrat změnit PIN.
10. Co mám dělat, když mi nefunguje přihlášení přes bankovní identitu?
Důvodů může být více, nejčastějším důvodem může být to, že nemáte bankovní identitu povolenou jako prostředek pro autentizaci v NIA. Zkuste proto kontaktovat vaši banku a ověřte.
11. Jakým způsobem aplikaci EZKarta uzavřu / odhlásím se?
Zavřením aplikace v mobilu, respektive zavřením okna, poté je nutné opět přihlášení pomocí PIN, otisku prstu nebo sejmutí obličeje.
12. Co mám dělat, když se mi v rámci přihlašování do aplikace EZKarta nenabízí krok ověření identity, bez možnosti výběru „pokračovat“?
Obraťte se telefonicky na linku 1221 nebo na mail linka1221@mzcr.cz.
13. Je nutné být připojen k internetu při používání aplikace EZKarta?
Pro stažení dat ano, pokud ale budete mít data již v aplikaci stažena – dokážete si je zobrazit, připojení k internetu na prohlížení není potřeba.
14. Co mám dělat, když mi aplikace EZKarta zobrazuje hlášku „žádné připojení k internetu“, přestože jsem k internetu připojen?
Nejprve se pokuste aplikaci reinstalovat. V případě, že problémy přetrvávají, se obraťte telefonicky na linku 1221 nebo na mail linka1221@mzcr.cz.
15. Je možné si aplikaci EZKartu nainstalovat i na Huawei?
Není oficiálně podporováno.
Základní informace o ochraně osobních údajů
16. Jak je aplikace EZKarta chráněna?
Pro prvotní přihlášení do aplikace je nutné přihlášení přes identitu občana, po dalším přihlášení je pak nutné použít otisk prstu nebo PIN. Jiným způsobem se do aplikace nedá dostat. Do aplikace se tedy nikdo jiný nedostane.
17. Jsou moje osobní informace v bezpečí?
Ano, k informacím v aplikaci EZKarta se dostane pouze osoba, které se do ní jednoznačně přihlásí pomocí identity občana a jednoznačně prokáže svoji identitu. Tato osoba pak může vidět data svých dětí do 18 let, případně těch osob, které ji udělily mandát. Aplikace v sobě zobrazuje data z centrálních zabezpečených resortních systémů, kdy jsou při komunikaci data do aplikace přenášena šifrovaně – tedy zabezpečeným způsobem.
18. Kdo všechno má přístup k mým osobním informacím?
V aplikaci EZKarta pouze přihlášená osoba, případně pak osoba, které jste udělili mandát, aby vaše očkování mohla vidět.
19. Jak mám postupovat v případě změny osobních údajů?
Ideálně provést reinstalaci, pokud nedojde k aktualizaci automaticky.
Základní informace o očkovací průkazce
20. Jsou v aplikaci EZKarta nahraná i má starší očkování z papírových průkazů?
Ne, na toto bohužel není legislativní mandát. V aplikace budou viditelná očkování od 1. 1. 2023, u očkování proti onemocnění COVID-19 pak očkování všechna – i ta starší.
21. Může mi můj lékař očkování provedená před 1. 1. 2023 do aplikace EZKarta zpětně zapsat?
Vzhledem k tomu, že zákonná povinnost zapisovat proběhlá očkování do Informačního systému infekčních nemocí (ISIN) platí od 1. 1. 2023, nemůže ministerstvo zdravotnictví zaručit dostupnost všech údajů nutných pro zápis očkování absolvovaných před tímto datem. Ten lze totiž provést skutečně pouze za předpokladu, že očkovací autorita (praktický lékař, případně očkovací centrum) může ověřit pravost záznamu o aplikaci očkování před tímto datem a že jsou známy veškeré parametry aplikované očkovací látky, které je nutné dle současných pravidel zadat do ISIN. Pokud je váš lékař ochotný zpětný zápis provést a pokud má k dispozici nezbytné informace o aplikaci očkovací látky v minulosti, může tak učinit, ale není to jeho povinnost.
22. Co mám dělat v případě, že se mi v aplikaci EZKarta nezobrazují některá z absolvovaných očkování po 1. 1. 2023?
V takovém případě se prosím obraťte telefonicky na linku 1221 nebo na mail: linka1221@mzcr.cz.
23. Mohu si chybějící očkování do aplikace EZKarta sám doplnit?
Ne.
24. Je součástí aplikace EZKarta i mezinárodní očkovací průkaz?
Zatím tato funkce není plánována.
25. Jak probíhá kontrola certifikátů v aplikaci EZKarta?
Zcela stejně jako v aplikaci Tečka, budou využita stejná validační a ověřovací schémata.
26. Je možné si po přihlášení se přes NIA vytisknout certifikáty i pro spřažené osoby/děti?
Ano, lze vygenerovat a vytisknout i certifikáty dětí.
27. Jak mohu do aplikace EZKarta přidat své děti?
Probíhá automaticky s vazbou na ROB, ručně přidat nelze.
28. Jakým způsobem odeberu mandát spřažené osobě?
Mandáty lze spravovat na webu ocko.uzis.cz.